ПРВАИЛА ВИЖИВАННЯ ЗА КЕРМОМ - ЗАПАМ'ЯТАЙ НА ВСЕ ЖИТТЯ І РОЗКАЖИ ДРУЗЯМ!
1. Це не гонка. Завдання номер 1 - залишитися живим. Завдання номер 2 - доїхати без пошкоджень і подій. Можна вважати що ти успішно пройшов тест, якщо вдалося доїхати до пункту призначення спокійним і без адреналінового стукоту в голові.
2. Перед початком руху на зелене світло, подивися в обидві сторони. Не відпускай гальмо до тих пір, поки ти дійсно не готовий почати рух (Інакше водій позаду тебе, побачивши згаслі стоп-сигнали, швидше за все одержить інстинктивний зоровий сигнал про те, що через мить ти поїдеш).
3. Рухаючись по головній дорозі і наближаючись до другорядної:
- Переконайся в тому, що водії на другорядній дорозі як мінімум подивилися в твою сторону;
- Переконайся в тому, що обертання коліс їх машин сповільнюється (особливо добре це видно на слизькому покритті, коли колеса можуть блокуватися при гальмуванні);
- По роботі передньої підвіски видно, сповільнюється машина або прискорюється.
4. Тримайте дистанцію, рухаючись позаду вантажівок:
- Тому що вони заважають бачити, що відбувається попереду;
- Вони можуть перевозити вантаж, який може несподівано впасти перед тобою на дорогу;
- Вони можуть перевозити сипкі матеріали, які може здути (гравій, пісок);
Дистанція повинна бути удвічі більше нормальної - або ще більше, залежно від дорожніх умов. Крім того, не варто покладатися на те, що їх стоп-сигнали справні.
5. При нічній їзді не рухайтеся дуже близько до важких і далекобійних вантажівок. Буває так, що вночі дим від спущених шин, що руйнуються і димлячих, не видно, шматок покришки, що раптово відірвався, може стати неприємним сюрпризом. Крім того, шини вантажівок частенько бувають навареними і може відшаровуватися проектор, що при цьому може зіграти з тобою злий жарт, опинися ти поряд у цей момент.
6. Кілька разів глянь в дзеркало заднього виду перед перелаштовуанням або обгоном, особливо на магістралі. Буває важко вклинитися в потік машин, що йде по швидкісній смузі, і набрати темп руху потоку, нікому при цьому не заважаючи.
7. Найнебезпечніший час доби для руху - захід і світанок. Будь напоготів, не здійснюй непродуманих дій.
8. Увечері включай ближнє світло якомога раніше, особливо якщо твій шлях лежить по напряму на схід.
9. Не зашкодить включити ближнє світло навіть вдень при русі по вузькому двохсмуговому звивистому заміському шосе.
10. Наперед прогнозуй розвиток ситуації і вибирай шляхи миттєвого об'їзду при наближенні до груп машин, обгоні або наближенні до перехресть зі жвавим рухом. Гальм може виявитися недостатньо.
11. Уникай тривалого руху в щільній групі машин.
12. Скинь швидкість або іншим способом дай зрозуміти водіям в щільній групі машин, що ти бажаєш їх пропустити; не прискорюйся, щоб відірватися від щільного потоку, якщо він йде зі швидкістю близькою до твоєї крейсерської.
13. Прагни ніколи не знаходитися в сліпій зоні інших водіїв. Сповільнюйся або збільшуй швидкість.
14. Не дозволяй нікому знаходитися в твоїй сліпій зоні. Сповільнюйся або збільшуй швидкість.
15. Автомандрівники після довгого шляху стають абсолютно непередбачуваними - вони можуть зупинитися, наприклад, на закритому гірському повороті.
16. Вантажівки і автобуси можуть пропускати великі предмети, лежачі на дорозі, між колесами, при цьому зачіпаючи їх, що призводить до того, що ці предмети можуть
опинитися на твоєму лобовому склі.
17. Із стрічних вантажівок теж, трапляється, падають різні неприємні речі.
18. Чекай агресивної поведінки на дорозі від:
- спортбайкерів без шоломів
- ліфтованних машин на широких шинах
- BMW
- ТрансАвто або п'ятилітрових Мустангів
- машин з водіями в бейсболках, надітих задом наперед
- авто з причепленими до них велосипедами або гірськими лижами - ними управляють молоді і агресивні хлопчаки
- недорогих вживаних машин поблизу університетів
- будь-яких машин, якщо на них є неонова обвіска
19. Чекай розсіяної поведінки на дорозі від:
- Людей, що розмовляють по мобільному телефону і управляють автомобілем
- водіїв "Вольво"
- водіїв мінівенів
- будь-якої машини з дитиною в салоні
- будь-якої машини із знаком "Дитина в машині"
- велосипедистів (причому, як правило, велосипедисти в спеціальному спортивному одязі поводяться більш передбачено в порівнянні з тими, хто
просто їде на велосипеді)
- підлітків на мопедах і скутерах
- автомашин з іногородніми номерними знаками
- взимку - від автомашин з неочищеним від снігу і льоду склом, влітку - від грязі
20. Якщо є можливість, відклади поїздку після 8 годин вечора, особливо у п'ятницю і суботу з наступних причин:
- На дорозі більше нетверезих (як водіїв, так і пішоходів)
- Збільшується вірогідність появи тварин на дорозі
- Скорочується об'єм зорової інформації
- Притупляється реакція
21. На великій швидкості не дуже прагни уникнути зіткнення з дрібними тваринами. Можна скоректувати напрям, але не більше того - життя кішки або собаки не коштує повної втрати управління. Навпаки, лосі або коні посеред дороги здатні повністю змінити ваші плани на сьогодні.
22. При русі по дорозі, біля якої пасуться корови, не дивуйся з того, наскільки несподівано вони можуть опинитися на проїжджій частині. Корови не такі швидкі, як олені, але в інтелектуальному сенсі і ті, і інші приблизно однакові.
23. Лівий поворот з перетином зустрічної проїжджої частини: перед поворотом керма, пропускаючи зустрічний потік, постарайся набрати хоч би невелику швидкість, це допоможе закінчити поворот за інерцією у випадку, якщо двигун почне глухнути. Корисно також мати запас вільного місця попереду себе, щоб мати можливість вчасно перервати маневр і дочекатися слушнішого моменту. Ніколи не припускай, що інші водії сповіщатимуть тебе про свої дії. Завжди роби поправку на ідіотів, яким до зарізу треба підрізати тебе і зайняти саме твою смугу руху попереду тебе безпосередньо перед світлофором. Їх можна легко відстежити при наближенні до світлофора в дзеркало заднього виду по їх манері їзди і швидкості щодо решти потоку.
24. Не треба перебирати передачі з вищих на нижчі при під'їзді до світлофора або перехрестя, якщо не йдеться про рух по дуже слизькому покриттю. Гальмуйте на тій передачі, на якій ви рухалися, до мінімальних оборотів, потім вичавіть зчеплення, перейдіть на нейтраль і продовжуйте гальмування - як правило, до цього моменту швидкість і так вже достатньо мала. Після цього не включайте передачу до тих пір, поки ви повністю не зупинилися і не готові відновити рух. Мало того, що немає сенсу на сухій дорозі перемикатися з 4 на 3 і потім на 2 передчу при гальмуванні, це крім всього іншого зношує деталі КПП. (Ця вимога непридатна до мотоциклів).
25. Для пригальмовування користуйтеся гальмами, а не коробкою передач - гальма дешевше і простіше в обслуговуванні, ніж КПП або зчеплення. Природно, при затяжному русі під уклон це правило недійсне.
26. в БУДЬ-ЯКУ погоду особливо важливо мати чистим ВСЕ скло і світлові прилади.
27. Почастіше і уважніше заглядай під капот. Витрата масла при русі по міських пробках і по швидкісній трасі може значно відрізнятися. Стеж за рівнем масла.
28. Сільськогосподарські агрегати:
- Завжди їздять поволі, і якщо ти не можеш правильно оцінити його реальну швидкість, все одно будь готів до того, що швидкість твого наближення до нього виявиться високою;
- Часто займають більше однієї смуги;
- Як правило, не мають сигналів повороту і проте можуть повернути в будь-яку сторону у будь-який момент;
- Як правило, не мають дзеркал заднього виду і тому цілком можуть тебе не побачити;
- Люфт рульового управління може бути надмірно великим вони можуть мотатися по дорозі вліво-управо;
- Завжди важать більше, ніж твій апарат ;
- Іноді на вузьких дорогах можуть виступати габаритами на зустрічну смугу.
29. Якщо при русі по магістралі або швидкісній смузі ти опинився в хвості скупчення машин, включи "аварійку", щоб попередити позаду водіїв. Для додаткового залучення їх уваги рекомендується також гальмувати короткочасними натисненнями на гальмо.
30. Якщо на дорозі з'явився один олень, практично завжди поряд знайдуться ще декілька - вони ходять зграями і в основному проявляють активність в темний час доби. Тому швидка їзда по неосвітлюваних ділянках доріг в місцях можливої появи диких тварин небезпечна.
31. Гальмуй ПЕРЕД входженням в поворот на звивистих ділянках доріг!
32. Неуків практично завжди можна побачити по тому, як вони позначають свій намір повернути: вони не включають сигнал повороту і ти дізнаєшся про це лише по тому, що зажевріли у тебе під носом його стопи. Треба віддати їм належне, іноді вони все ж таки включають його, правда, всього на один або два спалахи лампи - і вже в самому повороті або після нього. Вони не включають ближнього світла до тих пір, поки зовсім не стемніє. Їх швидкість пересування завжди на 30-40 км/год вище за основний потік, і якщо на їх шляху трапиться хто-небудь, хто їде з меншою швидкістю, вони починають видавлювати його з своєї смуги і скорочують дистанцію до 1/2 довжини корпусу автомобіля. Вони різко гальмують, оскільки не бачать дорогу далі ніж за 1 довжину корпусу своєї машини, і кожна виникаюча перешкода стає для них відкриттям. Вони висітимуть у тебе на хвості або будуть обганяти і підрізати, коли ти підкочуєшся до червоного світлофора в надії, що до моменту твого наближення сигнал зміниться на зелений. Вони зловживають гальмами на гірських дорогах і їх легко можна ідентифікувати по димлячих шинах і запаху горілої гуми і гальмівних колодок. У виняткових випадках з-під коліс вириваються язики полум'я.
33. Пам'ятай про те, що ти є водієм автомобіля до тих пір, поки після закінчення поїздки він не стоїть на ручному гальмі або передачі і ключ не вийнятий із замка запалення.
34. На знак "Стоп" необхідно зупинятися завжди, навіть якщо ти думаєш, що в даному місці не було ніякої потреби його ставити. Ти можеш помилятися.